13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

بازاریابی اینستاگرام الان یک مسئله ی عادی است. بازاریابی رستوران ها امروزه محدود به جامعه ای نیست که در آن حضور دارند بلکه می توانند با تبلیغ و بازاریابی به یکی از مکان های مورد نظر توریست های خارجی تبدیل شوند.

اگر هنوز درمورد بازاریابی برای رستورانتان دودل هستنید اینجا به شما چند آمار نشان می دهیم تا علاقه شما نسبت به این نوع تبلیغ را افزایش دهیم:

1- تقریبا 80% کاربران اینستاگرام حداقل اکانت یک بیزینس اینستاگرامی را دنبال می کنند. فالوورها آماده و مایلند تا با بیزینس ها در اینستاگرام مشغول شوند.

2- کسب و کارها و برندها دو الی پنج برابر افزایش فروش را با استفاده از اینستاگرام تجربه کرده اند که این افزایش محر تاییدی بر موثر بودن اینستاگرام در زمینه ی بازاریابی است. این پلتفرم در بازاریابی نسبت به دیگر پلتفرم ها مانند فیسبوک، برتری دارد.

3- تقریبا 40% از کاربران اینستاگرام پول زیادی برای خرج کردن دارند.

در این مقاله به نکته ها و نصیحت های بهترین اکانت های رستوران ها در این زمینه اشاره می کنیم و به شما می گوییم که چگونه این نکات را در اکانت رستوران خود پیاده کنید.

آماده اید تا یاد بگیرید که چطور محتوای با ارزش برای اینستاگرامتان تولید کنید؟

1- اصالت رستوران خود را به نمایش بگذارید

چه چیزی رستوران شما را از دیگر رستوران ها متمایز می کند؟

جواب سوال بالا می تواند خیلی ساده باشد. مثلا گزینه های موجود در منوی رستورانتان، مکان آن و افرادی که غذایتان را دوست دارند.

اشاره به مواردی که باغث اصالت رستوران شما می شوود چیزی است که ارزشش را دارد که در اینستاگرام آن را به اشتراک بگذارید.

Sweatshop یک قهوه فروشی و کافه در بروکلین است. این کافه به عنوان یکی از بهترین کافه های نیویورک به شمار می رود این کافه توسط افراد محلی یک کافه ی مدرن تلقی شده و نقطه ی داغی برای افراد اینستاگرامی است.

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

موارد منحصربفرد این کافه، بتن سیاه رنگ نمای این رستوران و میزهای جعبه مانند آن است. همچنین تعدادی جمله از افراد مشهور به دیوار کافه زده شده است.

نمایش مواردی که به رستوران شما اصالت می دهند می تواند به محتوای شما در دو راه کمک کند:

  • رستوران شما را از دیگر رستوران های موجود در منطقه شما متمایز می کند.
  • شما مشتریان ایده آل خود را جذب خواهید کرد. به عنوان مثال: اگر 2 ساعت برای آماده کردن یک غذا صرف می کنید، فالوور های اینستاگرام را جذب خواهید کرد چرا که قدردانی عمیقی از کار شما دارند.

عکس های قدیمی را که اصلت رستوران شما را منعکس نمی کنند از اکانتتان حذف کنید. سعی کنید از غذا و نحوه ی آماده کردن آن و تجربه مشتریان صحبت کنید.

2- از محتوایی استفاده کنید که خارج از چارچوب عادی محتواهای معمولی است

شاید مجبور باشید از میز غذا خوری بلند شوید و از دور یک عکس جذاب از غذا بگیرید.

سعی کنید از پست هایی در اکانتتان استفاده کنید که چارچوبی متفاوت دارند. 60% از کاربرانی که روزانه از اینستاگرام استفاده می کنند، در صفحه اینستاگرام بالا و پایین می روند و اگر محتوای شما نظر آنها را جلب نکند، آنها به شما توجهی نخواهند کرد و برندتان میان هزاران اکانت دیگر گم خواهد شد.

Piada برای اینکه پستی جذاب تولید کند، از کیف دانش آموزی استفاده کرده است تا توجه دانش آموزان و دانش جویان را جلب کند.

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

خب چرا شما باید تلاش زیادی برای اکانت رستورانتان بکنید؟

گزارش محتوای دیجیتالی CMI نشان می دهد که 75% از بازاریابان، تاثیر مستقیم بازاریابی محتوای خوب در افزایش فروششان را شاهد بودند.

در واقع محتوای خوب مشتریان را جذب می کند. پس کارتان را آغاز کنید.

برای شروع شما می توانید این ایده های عکس برداری غذا را برای پست های بعدی خود استفاده کنید:

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها
  • مثل عکس بالا که دارای تم هالوین است، شما نیز می توانید در مناسبت های مختلف با تم مخصوص از غذای خود عکس بگیرید.
  • هنگام عکسبرداری از مواد غذایی خود، از پس زمینه های خنثی استفاده کنید. زمینه هایی مانند سیاه، سفید، آبی و…  را برای برجسته کردن مواد غذایی که از آن عکس می گیرید، انتخاب کنید.
  • از غذاها یا نوشیدنی های خود در حالت حرکت عکس بگیرید: مثلا در حالی که نوشیدنی را از لیوان به بیرون می ریزید یا هنگامی که نوشیدنی در حال پرت شدن به بیرون از لیوان است. اینگونه عکس ها کیفیت و بافت غذاهایتان را نشان می دهند.
  • با غذای خود بازی کنید و وسط آن حفره ای گودال مانند ایجاد کنید. از طبیعت، محله، و اطرافتان برای پس زمینه استفاده کنید.

3- عکس های با جزئیات بگیرید

در کنار تلاش برای پیدا کردن راه خلاقانه برای عکس برداری از غذایتان، شما باید عکس هایی که می گیرد با جزئیات باشند.

عکس برداری از نزدیک به طوری که غذایتان بزرگ نشان داده شود، سبب می شود تا غذا، نوشینی و… در مرکز عکس شما قرار گیرد. به عبارت دیگر این نوع عکس برداری، شیئی که از آن عکس می گیرید را در نقطه ی کانونی عکس قرار می دهد. افرادی که شکمو هستند، بیشتر دوست دارند عکس هایی درباره ی غذاهایتان ببینند نه پست هایی درمورد محیط رستوران.

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

هنگامی که عکس می گیرد سعی کنید عکس جذاب باشد و از رنگ های زنده استفاده کنید. سعی کنید با ابزارها و برنامه های ویرایش، حال و هوای خوبی به عکستان بدهید.

به مثال پایین نگاه کنیید. تنها تفاوت تصویر راست با چپ، فیلتر اینستاگرام است که در عکس راست به کار رفته است.

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

4- با اینفلوئنسرهای غذا همکاری کنید

بازاریابی با اینفلوئنسر یک صنعت مولتی میلیاردی است و این موضوع برای برندهای مربوط به مواد خوراکی و رستوران ها چیز عجیبی نیست.

رستوران هایی مثل  Burgers N’ Fries Forever توانسته اند با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ تبدیل به یک همبرگر فروشی معروف و شناخته شده شوند.

هنوز متقاعد نشده اید؟

حدود 71% مشتریان گفته اند که به احتمال بالا آنها خریدهایشان را توسط معرفی رسانه های اجتماعی انجام می دهند. نکته مهم این است که بیشتر معرفی های اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها انجام می شود.

چه تصمیم داشته باشید که از اینفلوئنسرها استفاده کنید چه نداشته باشید، اینفلوئنسرها هنوز می توانند تاثیر عمده ای در دید مردم نسبت به رستوران شما داشته باشند. خب چرا داستان را عوض نکنید؟ چرا از این فرصت به سود خود استفاده نکنید؟

نگاهی به بیندازید تا ببینید چگونه اینگونه اینفلوئنسرها می توانند با ارائه ی نظرات درست درمورد رستوران شما، فروشتان را افزایش دهد.

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

در پایین به سه راه برای پیدا کردن اینفلونسر با تاثیر گذاری بالا، اشاره می کنیم:

  • نظارت بر اینستاگرام و بررسی هشتگ ها: به افرادی نگاه کنید که طرفداران شما مرتباً با آنها مشغولند. هشتگ هایی مانند #influencer #foodblogger و #foodie را جستجو کنید و به افرادی که مطالب را با آن هشتگ ها پست می کنند، نگاهی بیندازید.
  • یک امتحان مزه غذا یا یک رویداد را میزبانی کنید: برای جلب توجه افراد و اینفلوئنسرها، در رستورانتان یک امتحان مزه غذا (رایگان یا با هزینه) را برگزار کنید. به اینفلوئنسرها یا وبلاگ نویسان محلی دسترسی پیدا کنید و از آنها برای اطلاع این مراسم به مردم استفاده کنید. در مراسم با اینفلونسرها صحبت کنید ونگاه کنید و درمورد اینکه چه کسی بهترین عکس را از غذاهایتان میگیرد، یادداشت برداری کنید. بعد مراسم، به اینفلوئنسرهای مورد نظرتان پیام بدهید و از آنها بخواهید عکس ها و پست های شما را در صفحاتشان دوباره پست کنند.
  • با یک آژانس کار کنید: از آژانس های آنلاین اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید تا بهترین و مناسب ترین اینفلوئنسر زمینه شما را برایتان پیدا کند. آژانس های اینفلوئنسر مانند آژانس های استعداد هستند. آنها به شما اجازه می دهند تا اینفلوئنسرها، شغل گذشته آنها و برندهایی که برایشان کار کرده اند را بشناسید. آژانس ها می توانند به عنوان یک نماینده عمل کنند تا اطمینان دهند که اینفلوئنسرها مبلغ مورد نظرشان را دریافت خواهند کرد و از طرفی دیگر، تبلیغ مورد نظر مشتریان با کیفیت انجام شود.

5- در اینستاگرام رستوران خود مشتریان شکمویتان را نمایش دهید

هر رستوران طرفداران فوق العاده خود را دارد. چه چیزی می تواند بهتر از این باشد که محتوای رایگان را به جای گزارش ها استفاده کنید تا مشتریان و طرفدارانتان را نشان دهید.

به این محتوای رایگان، اصطلاحا ” محتوای تولید شده توسط کاربر” می گویند.

محتوای تولید شده توسط کاربر محتوایی است که بطور رایگان توسط طرفداران و دنبال کنندگان شما ایجاد می شود. این می تواند شامل یک عکس از محیط داخلی رستوران شما یا یک عکس از محوطه رستوران شما در زمانی که غذا آماده شده است، باشد.

Rime Time Pops یک برند بستنی فروشی است که عاشق پست کردن محتوای تولید شده توسط کاربران و مشتریان است.

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

نصیحت اینستاگرامی: همیشه فرد یا اینفلوئنسر را در پستی که برایتان ارسال می کند و شما در صفحه تان میگذارید، تگ کنید.

مردم اینگونه محتوا را که مربوط به برند دلخواهشان است را به اشتراک می گذارند، زیرا می خواهند یک برند به آنها توجه کند و به خاطر محتوای آنها به رسمیت شناخته شوند. تگ کردن این افراد و اینفلوئنسرها، آنها را ترغیب می کند تا محتوای بیشتری را برای برند شما به اشتراک بگذارند.

به افرادی که برند شما را تگ می کنند یا از هشتگ برند شما استفاده می کنند، نگاهی کنید. به این کار اصطلاحا می گویند: “گوش دادن اجتماعی”. مورد جالب در مورد گوش دادن اجتماعی این است که این کار را می توانید در هر پلتفرمی استفاده کنید تا محتوای تولید شده توسط کاربر را پیدا کنید.

6- هشتگ های مربوط به غذا استفاده کنید

هشتگ ها باعث می شوند پست شما برای افرادی که اکانت شما را فالو نکرده اند، قابل پیدا کردن باشد. این امر به افزایش تعامل کمک می کند و به مخاطبان هدف شما کمک می کند تا با برند شما ارتباط برقرار کنند.

به طور طبیعی هر صنعت مجموعه ای از هشتگ های معروف خود را دارد که این شامل رستوران ها و دوستداران غذا هم می شود.

برای اینکه پست رستوران شما بیشترین منفعت را از هشتگ ها داشته باشد، باید بیش از یک هشتگ استفاده کنید. از هشتگ هایی استفاده کنید که طرفداران یا مشتریان بالقوه شما به آن علاقه مند باشند. به عنوان مثال اگر شما صاحب یک رستوران تهرانی هستید، باید از هشتگ هایی مانند #پاستا، #تهرانی و #رستوران استفاده کنید.

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

یک رستوران خارق العاده هندی و مدیترانه ای از هشتگ های دالاس( که یکی از شهر های آمریکا است) استفاده می کند تا در منطقه و محله اطراف شناخته شده و کشف شود.

پست های اینستاگرامی که دارای هشتگ هایی بین 21 تا 24 کاراکتر هستند، بهتر از هشتگ هایی با کاراکترهای تعداد متوسط هستند.

در ابتدا، اینستاگرام به شما امکان می دهد تا حداکثر 30 هشتگ استفاده کنید، بنابراین مجبورید که از آنها عاقلانه استفاده کنید.

7- میزهای رستوران را بچینید و چیدمان خود را به نمایش بگذارید

محیط یک رستوران می تواند جو را برای فرهنگ و افرادی که جذب می کند، تنظیم کند. محیط خوب رستوران می تواند احساس آرامش در مشتریان را بوجود بیاورد بگونه ای که احساس کنند رستوران مانند خانه ی آنهاست.

Tattu به عنوان یکی از رستورانهای بسیار جذاب در انگلستان ذکر شده است و چیدمان داخل آن برای عکس اینستاگرام بسیار مناسب است.

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

آنها یکی از رستوران هایی هستند که به زیبایی و چیدمان محیط رستوران خود مسلط شده اند و می دانند چگونه این کار را انجام دهند.

8- منوی جدید رستوران را به نمایش بگذارید

زمانی که مشتریان دنبال رستوران های جدید می گردند، شاید بخواهند نگاهی به منوی شما بیندازند تا ببینند چه غذاهایی را می توانند در رستوران شما بخورند.

درباره ی منوی خود در استوری و فیدهای اجتماعی، پست بگذارید. یک جمله بنویسید و ذخیره کنید تا به عنوان پاسخ به پیام هایی که دریافت می کنید از آن استفاده کنید. عکس پایین مربوط به رستوران ROKA است.

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

اگر منوی شما روزانه تغییر می کند، می توانید آن را در استوری اینستاگرام خود قرار دهید که 24 ساعت بعد حذف می شود. این زمان به مشتریان اطلاع می دهد که پست جدید درباره ی منو، بعد از حذف شدن این استوری (بعد 24 ساعت) در اینستاگرام دوباره در استوری به اشتراک گذاشته خواهد شد.

9- استوری صفحه ی رستوران خود را با عکس ها یا ویدیوهایی پر کنید که دهان مشتری را به آب بیندازد

استوری های اینستاگرام از زمان اضافه شدن آن به اینستاگرام آن در آگوست 2016 رو به رشد است و اکنون بیش از 500 میلیون کاربر اینستاگرام روزانه از استوری استفاده می کنند.

شما می توانید فهرست های روزانه و نوشیدنی هایی را که سرو می کنید به اشتراک بگذارید. متن، استیکر و هشتگ ها را اضافه کنید تا یک حس خلاقانه بودن به داستان شما اضافه شود. استوری زیر مربوط به پیج 38 South Cafe & Bar است.

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

استوری های اینستاگرام فقط 24 ساعت در اینستاگرام می مانند. اما اگر می خواهید استوری دلخواه خود را به مدت طولانی در اینستاگرام نگه دارید، می توانید آن را هایلات کنید.

هایلایت به شما امکان می دهد تا استوری های خود را ذخیره و تقسیم کنید تا افرادی که اکانت شما را فالوو می کنند یا مشاهده می کنند، بتوانند استوری های گذشته و حال را با سهولت ببینند.

نگاهی بیندازید و ببینید که GT Fish & Oyster چگونه استوری های اینستاگرام خود را طبقه بندی می کند.

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

10- کارکنان خود را در اینستاگرام معرفی کنید

افرادی که غذاهای رستوران شما را آماده می کنند به اندازه ی خود غذای آماده شده نیز مهم اند. کارکنان شما اولین و مهمترین طرفداران و فالوورهای برند شما هستند.

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

به جای اینکه خودتان را برای تولید محتوا عذاب دهید، کارکنان خود را در پست های اینستاگرام و یا استوری، هایلایت کنید.

مطالعه انجام شده توسط Hinge Marketing نشان می دهد که 96% از کسب و کارها و برندها ادعا می کنند که افزایش بازدید و شناخته تر شدن، دو مورد از مهترین مزیت های استفاده از این روش هستند.

از کارمندان و کارکنانتان بخواهید صفحه ی اینستاگرام شما را فالوو کنند تا به عنوان نماینده ی برند شما، به بازاریابی شما کمک کنند.

11- از دیگران بخواهید محتوای شما را هایلایت کنند

یکی از راه های بازاریابی رستوران ها و محتوای اینستاگرام شما این است که محتوای خود را توسط یک بلاگر یا صفحه ی اینستاگرام مربوط به مواد غذایی هایلایت کنید.

برای مثال رستوران های خارجی محتوای خود را توسط صفحه ی Feast on These هایلایت می کنند. این صفحه تعداد انبوهی از فالوورهای دوست دار غذا دارد.

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

در صورتی که فردی به اینگونه صفحات علاقه نداشته باشد می تواند محتوای خود را در یک مجله هایلایت کند. یکی از مجله های معروف در این زمینه، مجله ی Bon Appetit Mag است.

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

12- مشتری هایتان را هایلایت کنید

مشتریان شما می توانند بزرگترین طرفداران شما باشند. بنابراین کمی ابراز علاقه را در اینستاگرام خود به آنها نشان دهید.

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

در اینجا چند روش برای ابراز علاقه به مشتری در اینستاگرام آورده شده است:

  1. مثلا، پست های مشتریان که درمورد شما است را در صفحه ی خود پست کنید و یا در استوری به اشتراک بگذارید و یا برای آن پست ها کامنت بنویسید. با این کار آنها می فهمند که شما به آنچه که آنها درمورد شما می گویند، اهمیت می دهید.
  2. پرس و جوها و مشکلات مشتریان را در اینستاگرام حل کنید و به آنها در اینستاگرام پاسخ دهید. چارت های بازاریابی نشان می دهند که 7 در 10 نفر از پاسخ دهندگان یک نظر سنجی اظهار داشتند که پاسخ یک برند به نظرات آنلاین مصرف کنندگان و یا پیام های آن ها به طور کامل درک آنها را از یک برند تغییر داده است.

13- موارد خاص را برای IGTV آماده کنید

آخرین مورد در این لیست که خود با اهمیت است، این است که شما باید رستورانتان را در IGTV اینستاگرام به نمایش بگذارید.

IGTV چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

در 20 ژوئن سال 2018، اینستاگرام IGTV  را به این برنامه اضافه کرد تا با برنامه Youtube که دومین موتور جستجوی بزرگ است، مقابله و رقابت کند. این بخش هنوز در حال رشد است اما این پلتفرم مخصوصا با ویدیوهای عمودی و تمام صفحه اش، یک موفقیت برای اینستاگرام محسوب می شود.

این یک راه عالی برای نشان دادن آنچه در رستوران شما اتفاق می افتد، است. شما می توایند همه چیز از مواد لازم غذا گرفته تا بشقاب ها را به نمایش بگذارید. IGTV به شما اجازه می دهد تا در رستوران خود به مردم امکان گشت و گذار دهید یا به آنها نشان دهید که چگونه غذاهای مورد علاقه خود را آماده می کنید.

زمانی که کانال و ویدیو IGTV را درست کنید، آنها به صورت اتوماتیک در در فید شما، در کنار پست ها و عکس های تگ شده ذخیره می شوند.

Food and Wine

13 نکته مهم برای صفحه ی اینستاگرام رستوران ها

خلاصه

اینستاگرام فقط یک پلتفرم رسانه ی اجتماعی نیست؛ این یک جامعه برای افرادی است که عاشق غذا هستند، تجربیات خود را به اشتراک می گذارند و لحظات خود را ثبت می کنند.

در اینجا به صورت خلاصه به 13 نکته ی ی بالا اشاره می شود:

  1. اصالت رستوران خود را نشان دهید
  2. عکس غذای خود را به اشتراک بگذارید
  3. عکس های با جزئیات بگیرید
  4. طرفداران شکموی خود را در صفحه ی اینستاگرامتان به نمایش بگذارید
  5. از هشتگ های مربوط به غذا استفاده کنید
  6. میز را مرتب کرده و چیدمان آن را به نمایش بگذارید
  7. با اینفلوئنسرهای غذا همکاری کنید
  8. منوی رستوران خود را به نمایش بگذارید
  9. استوری های خود را با ویدیوهایی پر کنید که دهان مشتری آب بیفتد
  10. کارکنان خود را در صفحه ی اینستاگرام به نمایش بگذارید
  11. از دیگران بخواهید محتوای شما را هایلایت کنند
  12. مشتری هایتان را هایلایت کنید
  13. با اکانت خود خوش بگذارانید

منبع: blog.wishpond.com

دیدگاه تان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *