میکرو اینفلوئنسر چیست و کیست؟

میکرو اینفلوئنسر چیست؟

در scrunch ما به کسی که تعداد مخاطبانش در یک پلتفرم خاص رسانه ی اجتماعی میان 2000 تا 50000 فالوور باشد، میکرو اینفلوئنسر می گوییم که کانال ها یا صفحه های اجتماعی این افراد معمولا بر روی یک موضوع خاص، بازاریابی نیچ یا‌ علایق مشتری متمرکزند.

اگر شما یک برند هستید که در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا از خودتان میپرسید: چرا باید در یک اینفلوئنسری که تعداد فالوور کمی دارد، سرمایه گذاری کنم؟  چهار نکته وجود دارد که شما باید درباره ی میکرواینفلوئنسرها بدانید و بدانید چرا کار کردن با میکرواینفلوئنسر ها باید حتما بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد.

1- میکرو اینفلوئنسر ها تاثیر گذارند

بیشتر اوقات میکرو اینفلوئنسرها مطلع ترین افراد در تخصص و حوزه خود هستند. آنها در یک زمینه ی خاص خبره هستند و دارای فالوورهایی هستند که به محتوای اینفلوئنسر اعتماد می کنند. میکرو اینفلوئنسرها قابل اعتماد و معتبر هستند چرا که آن ها همان افراد عادی هستند که علایق و پیشنهاداتشان را به اشتراک میگذارند و درمورد چیزهایی که دوست دارند و چیزهایی که دوست ندارند صحبت میکنند.

2- اصالت در اینفلوئنسر مارکتینگ مهم است

اصالت نقش مهمی در اینفلوئنسر مارکتینگ و تاثیر گذاری اینفلوئنسر دارد. میکرو اینفلوئنسر ها بسیار موفق هستند و میتوانند ROI ( بازده سرمایه گذاری) بالاتری را برای برندها فراهم کنند چرا که دارای اصالتی هستند که حفظ این اصالت برای اینفلوئنسرهای معمولی همزمان با رشد فالوورهایشان، بسیار سخت است. میکرو اینفلوئنسرها رابطه ی صمیمانه و دوستانه با فالوورهایشان دارند و برندها میتوانند از این فرصت استفاده کنند و از این شرایط به سود خود بهره ببرند تا بازاریابی موفقی داشته باشند.

3- تعامل در میکرو اینفلوئنسر ها وجود دارد و قابل توجه است

درمورد موضوع تعامل باید گفت که میکرو اینفلوئنسر ها نرخ تعامل بالایی دارند چرا که فالوورهای آنها با محتوایشان تعامل زیادی دارند. در اینفلوئنسر مارکتینگ معمولا نرخ تعامل ۱ تا ۳ درصد برای اینفلوئنسر خیلی خوب است و شما هم باید معمولا این نرخ را در نظر داشته باشید. با این حال، بیشتر اوقات میکرو اینفلوئنسر ها دارای نرخ تعامل بالایی هستند که از استاندارد گفته شده در بالا بیشتر است و این به این دلیل است که مخاطبانشان با محتوای آنها تعامل زیادی دارند و الگوریتم های رسانه های اجتماعی هنوز به ضرر آنها کار نمی کنند.

نرخ تعامل معیاری است که با آن میتوان قضاوت کرد که مخاطبان اینفلوئنسر در چه حدی با محتوای اینفلوئنسر تعامل دارند. فالوورهای فعال مخاطبانی هستند که همواره پست های اینفلوئنسر را لایک و اشتراک می کنند و برای آنها کامنت می نویسند. نرخ تعامل معمولا با افزایش فالوور کاهش می یابد.

اهمیت اینفلوئنسرها دیگر در تعداد فالوورها یا محدوده ای نیست که آنها به آن دسترسی دارند بلکه در تعامل کاربران با اینفلوئنسر است پس معیارهایی مانند نرخ تعامل میانگین کاربران در هنگام کار با یک اینفلوئنسر بسیار مهم هستند و همانطور که گفته شد میکرواینفلوئنسرها از این جهت بسیار مناسب اند چرا که نرخ تعامل کاربرانشان بالاتر از استاندارد(1%_3%) است. با اینکه که میکرو اینفلوئنسر ها نمیتوانند در تعداد فالوورها با اینفلوئنسر های معمولی رقابت کنند اما در نرخ تعامل کاربران حتما بهتر از آنها هستند و این چیزی است که برندها باید به آن توجه کنند.

4- بازده بیشتر برای سرمایه گذاری

نهایتا بازده حاصل از سرمایه گذاری در میکرو اینفلوئنسر ها بسیار بالاتر است. سرمایه گذاری در میکرو اینفلوئنسر ها مخصوصا برای برندهای کوچکی که بودجه ی کافی برای سرمایه گذاری ندارند بسیار مناسب است. میکرو اینفلوئنسر ها معمولا برای هر پست 50 دلار از شما میگیرند (در کشورهای خارجی) و برندها معمولا بعد از همکاری با این اینفلوئنسرها نرخ بالایی از تعامل را بدست می آورند و بازده سرمایه گذاری بالانری نسبت به افرادی دارند که در اینفلوئنسرهای معمولی سرمایه گذاری کرده اند.

بعلاوه میکرو اینفلوئنسرها مشهور به سورپرایز کردن برندها هستند چرا که برندها بعد از همکاری نتایجی را به دست می آورند که در نظر نداشتند و فکر آن را نمیکردند. میکرو اینفلوئنسرها همچنین بسیار انعطاف پذیر تر از اینفلوئنسرهای دیگر هستند و شما می توانید با آنها به راحتی ارتباط داشته باشید. خب آیا تصمیم به استفاده از میکرو اینفلوئنسر ها دارید؟

منبع: scrunch.com

دیدگاه تان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *