مدیریت رویداد: توصیه های از نوع شبکه های اجتماعی برای برنامه ریزی رویداد

مدیریت رویداد و event اجتماعی

مدیریت رویداد چیست؟ در این مقاله توصیه هایی درباره ی مدیریت و برنامه ریزی رویداد می کنیم. با ما همراه باشید.

با این همه کار که در کسب و کار خود مشغول آنها هستید، صرف وقت روی استراتژی های رسانه ی اجتماعی و محتوا در مقایسه با بودجه بندی، شبکه سازی و برنامه ریزی واقعی اتفاقات، بی معنی است.

خب چرا باید برای یادگیری علم رسانه ی اجتماعی وقت بگذاریم؟

کسب و کار مدیریت رویداد خود طبیعتا یک کسب و کار اجتماعی است. موفقیت در مدیریت رویداد وابسته به ارتباط موثر است.

 امروزه رسانه ی اجتماعی یکی از ابتدائی ترین راه های ارتباط برای مردم است. در واقع طبق ادعای Oberlo، تعداد کاربران فعال در رسانه های اجتماعی 3.2 میلیارد نفر است.

حضور قوی در رسانه های اجتماعی دقیقا چه کاری می تواند برای شما انجام دهد؟

جدا از گفته ی همیشگی “حضور قوی داشته باشید”، حضور واقعا قوی و جدی در رسانه ی اجتماعی چه نتیجه ای می تواند برای کسب و کارتان داشته باشد؟ فقط به چند مورد اشاره می کنم:

  • خود رویدادهایتان را برای مخاطبان انبوه بازاریابی کنید.
  • محصولات و خدمات خود را حتی در زمانی که رویدادهایتان فعال نیست، بازاریابی می کند.
  • شما را به مقام رئیس صنعت و راهنما می رساند.
  • کانال ارتباط میان شما و ارباب رجوع را حفظ می کند.

خوب به نظر می آید؟ ما هم همینطور فکر می کنیم.

خب، بگذارید به مسایل اساسی بپردازیم. بهترین توصیه های رسانه ی اجتماعی برای برنامه ریزان رویدادها چیست؟

از مزایای هر پلتفرم استفاده کنید

 Instagram ،Facebook ،LinkedIn ،Twitter: هرکدام از این برنامه ها همانند موتورخانه ای در رسانه ی اجتماعی هستند که هر کدام نقاط قوت و ترجیهات مشتری خود را دارند.

اینجا ما راه هایی را برای شما لیست کرده ایم که با آنها بیشترین سودمندی را می توانید از این برنامه ها داشته باشید.

Facebook

مدیریت رویداد: توصیه های رسانه ی اجتماعی برای برنامه ریزان رویداد

با اینکه تعداد پلتفرم های رسانه های اجتماعی افزایش یافته است، با این حال فیسبوک هنوز برتری خود را داراست. تبلیغات، مسابقات، صفحات بیزینس و گروه های حرفه ای فیسبوک: همه ی اینها می توانند در توسعه ی کسب و کار مدیریت رویداد، شما را یاری کنند.‌

پلتفرم اجتماعی نقش خود در کسب و کار خود را پذیرفته است و شما می توانید از صفحه ی رسانه ی اجتماعی خود استفاده کنید تا:

از صفحه ی خود استفاده کنید تا ثبت نام و پرس و پرسو های مشتریان و کاربران را دریافت کنید

به جای اینکه تنها شماره تلفن خود را بنویسید، با فیسبوک کاری معادل شماره گیری شماره خود برای مشتریان بالقوه بکنید. فیسبوک به کسب و کارها اجازه می دهد تا گزینه هایی مانند: “الان ثبت نام کنید”، “بیشتر بدانید” را در پروفایل هایشان طراحی کنند.

این کار، استفاده از رسانه ی اجتماعی را آسان می کند و کار را برای مشتریان بالقوه ی بیشتر نمی کند و در نهایت برند شما به عنوان یک کسب و کاری که کار با آن راحت است، شناخته می شود.

چت ربات (Chatbot) دستیار بگیرید

مردم دوست دارند که جواب هایشان را سریع بگیرند ولی در عین حال از خواندن متن های طولانی برای دریافت اطلاعات مورد نظرشان نفرت دارند.

به جای اینکه سوالات تکراری را هربار پاسخ دهید، برای خود یک چت رباتی تنظیم کنید که پاسخ سوالات متداول را بدهد. سوالات تکراری از جمله: زمان شروع به کار شما، نرخ ها و …

برای مثال به The Event Planner نگاهی کنید که سوالات متداول را برای آماده کرده است:

مدیریت رویداد: توصیه های رسانه ی اجتماعی برای برنامه ریزان رویداد

نظرات عالی درمورد کسب و کارتان که توسط کاربران داده شده است را به نمایش بگذارید

اینگونه نظرات که تصدیق کننده ی اعتبار کسب و کارتان است، قدرتمند ترین فرم از گواه اجتماعی برای برند شما است و فیسبوک این موضوع را می داند. آنها این نظرات را روی پیج شما به صورت برجسته به نمایش می گذارند و نمره دهی به سایت شما و نوشتن کامنت را برای مشتری آسان می کنند. کمپانی ها و شرکت هایی که خدمات عالی ارائه می کنند انتظار بازخورد خوبی دارند.

نظر پایین مربوط به Sensa Salon است. کامنت مربوط به یک مشتری این سالون است که می گوید او با نظرات خوب داده شده توسط دیگران قانع به استفاده از این سایت شده است.

مدیریت رویداد: توصیه های رسانه ی اجتماعی برای برنامه ریزان رویداد

اگر از لحاظ داشتن کامنت و نظرات درباره ی برندتان در وضعیت خوبی نیستید، چند راه خلاقانه و جالب است که بتوانید با آنها کاربران را متقاعد به نوشتن یک نظر کنید.

LinkedIn

مدیریت رویداد: توصیه های رسانه ی اجتماعی برای برنامه ریزان رویداد

با اینکه روزهای زیادی از زماتی که LinkedIn یک سایت پیدا کردن شغل بود می گذرد، LinkedIn به عنوان مناسب ترین شبکه ی اجتماعی شناخته می شود. بهترین روش برای داشتن پست های برتر، تعریف سر راست از محصولات و اشتراک عکس های با کیفیت از کالایتان نیست (این عکس ها را برای اینستاگرامتان نگه دارید). بلکه کاربران اینجا درمورد این صحبت می کنند که چه چیزی واقعا در عمل بر روی آنها تاثیر می گذارد.

درمورد LinkedIn به عنوان یک اتاق نتورکینگ در یک کنفرانس فکر کنید.

درمورد اینکه رویدادها چگونه می توانند شغل آنها را ارتقا دهند، شما چه کاری می توانید در پیشبرد کار آنها داشته باشید، تلاش های خودتان برای توسعه کار خود، چگونه شما مشتری جذب می کنید، کارهایی که شما می توانید در بهتر کردن کسب و کار آنها داشته باشید، صحبت کنید.

Instagram

مدیریت رویداد: توصیه های رسانه ی اجتماعی برای برنامه ریزان رویداد

اینستاگرام امروزه یک موضوع داغ است و این دلیل خوبی دارد.

یک پلتفرم بسیار بصری، در حال قدرتمند تر شدن برای کسب و کار، با ابزار و کارآفرینان زیاد، با تعداد فزاینده ی کاربرانی که با این برنامه با صنایع و کسب کارها و همچنین دوستان تعامل دارند، سریعا در حال تبدیل شدن به محلی برای هرگونه حضور کسب و کار آنلاین است.

آپدیت های پست، پخش های زنده (Live) و عکس های پشت صحنه ی رویدادها

نامعمول نیست که مشتری ها از کسب و کار مورد نظرشان کمی انسانیت را طلب کنند. اشاره به موارد دیگر به جز کار باعث جذابیت کسب و کارها و برندها می شود و باعث جذب مشتری های جدیدی می شود که به شخصیت برند شما علاقمندند.

مورد عالی درمورد پخش های زنده ی رسانه ی اجتماعی این است که در بعضی موارد، .برای بیشتر ارتباط های ویدیویی شما شاید نیازمند یک تیم دوربین گران باشید. برای یک پخش زنده، اصالت در فیلم برداری با دوربین گوشی همراه است.

( این هم باید گفته شود که اگر شما برای مثال کنفرانس خود را به صورت زنده پخش می کنید در یک سه پایه خوب دوربین، یک گوشی با کیفیت دوربین بالا و نور پردازی خوب سرمایه گذاری کنید.)

پست ها یا محتوایی که چگونگی انجام کارها را نشان می دهند را به اشتراک بگذارید

بهترین راه برای اینکه نشان بدهید شما می توانید کاری را انجام بدهید… خب، نشان دادن این است که شما می توانید آن را انجام بدهید.

پست ویدیوهای کوتاه خودآموز نه تنها راه خوبی برای نشان دادن حسن نیت خوب شما و کسب اعتبار است، بلکه نشان می دهد شما به کار خود کاملا مسلط هستید و در آن خبره هستید.

چند پلتفرمی (کراس_پلتفرم)

البته، بعضی چیزها وجود دارند که روی همه ی پلتفرم ها کار می کنند. اینجا کارهایی است که باید در حال انجام آنها باشید، غافل از آنکه پلتفرم رسانه ی شما کدام است:

رویدادها و خلاقیت خود را ارتقا دهید

تنها نگذارید که مهمانان شما بدانند که رویداد هایتان چقدر عالی است! عکس ها، نظران کاربران، پخش های زنده، دکور و… را به نمایش بگذارید. به مشتریان بالقوه ایده ای از استایل خود، خلاقیت، محدوده‌ و امید برای رویداد هایتان بدهید.

مسابقات را میزبانی کنید

مسابقات در رسانه های اجتماعی یکی از تاثیرگذارترین و متفاوت ترین روش برای جذب مشتری است. کسب و کارها ایده های متفاوتی درمورد مناسب ترین و بهترین مسابقه برای نوع کسب و کار خود دارند: در Facebook، Twitter یا در Instagram. برای مثال مسابقات می توانند در ساختارهایی مثل: رای دادن و برنده شدن، عنوان نویسی مسابقات، تگ کردن دوست، شرط بندی و لایک کردن باشند.

زمان و تلاشی که برای اجرای یک مسابقه موفق در رسانه ی اجتماعی صرف می شود در موارد زیر می تواند موثر واقع شود و تلاشتان را جبران کند:

  • افزایش تعداد فالوور و مشتری ها
  • فراهم کردن محتوای تولید شده توسط مخاطب و کاربر
  • افزایش ترافیک وب سایت شما
  • ترفیع درجه پروفایل برندتان

خلاصه

رسانه ی اجتماعی یک ابزار بازاریابی مدیریت رویداد قدرتمند است. اینجا به چند نکته برای برنامه ریزان رویداد در هر پلتفرم اشاره می کنم:

  • از صفحه ی خود برای دریافت پرس و جوهای کاربران و ثبت نام آنها استفاده کنید
  • چت ربات دستیار داشته باشید
  • نظرات عالی درمورد کسب و کارتان را به نمایش بگذارید
  • آپدیت های پست، پخش های زنده(Live) و عکس های پشت صحنه ی رویداد ها
  • مسابقات را میزبانی کنید
  • رویدادها و خلاقیت خود را ارتقا دهید

منابع: blog.wishpond.com

دیدگاه تان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *