ترند های رسانه ی اجتماعی سال 2020 برای کسب و کار های کوچک

روندهای رسانه ی اجتماعی سال 2020 که صاحبان کسب و کارهای کوچک باید بدانند

درست زمانی که فکر می کنید رسانه های اجتماعی را درک کرده اید و می توانید از آن استفاده کنید، رسانه ی اجتماعی تغییر می کند. طبق گفته ی Smart Insight، این به این دلیل است که رسانه های اجتماعی ثابت نیستند و همیشه در حال تغییرانند. برای اینکه این مشکل پیش نیاید شما باید ترند های رسانه های اجتماعی را بدانید. در اینجا ما به 5 مورد اشاره می کنیم.

پلتفرم های اجتماعی پیشرفت می کنند، نوع جدیدی از آنها توسعه می یابند و عادت های کاربران تغییر می کنند که همه ی اینها بر واکنش کاربران نسبت به بازاریابی از طریق رسانه ی اجتماعی و چگونگی دسترسی بازاریابان به مخاطبان هدفشان اثر می گذارند.

با همه ی این تغییرات بازاریابان باید همیشه از ترند های جدید و در حال تغییر آگاه باشند تا تلاش هایشان بیشترین سودمندی را برای آنها داشته باشد. اینجا به 5 ترندی که بازاریابان باید در سال 2020 از آنها آگاه باشند، اشاره می کنیم.

1- از قدرت میکرو اینفلوئنسرها استفاده کنید

جوامع یک نوع وسیله برای داشتن تعامل با میکرو اینفلوئنسرهایی است که از برند شما حمایت و آن را پشتیبانی می کنند. این همچنین کمک می کند تا میکرو اینفلوئنسرهایی که مدافع برند شما هستند بتوانند دیدگاههای صادقانه و تجربیات خود از کالا یا خدمات شما را به اشتراک بگذارند.

افرادی که با برند شما تعامل دارند می خواهند که برای برند شما محتوا آماده کنند. برای مثال طرفداران برند Frank Body از اسکراب های تولید شده توسط این برند استفاده می کنند و سپس از خود عکس می گیرند و در رسانه ی اجتماعی با تگ letsbefrank#، آن را به اشتراک می گذارند.

امروزه ، میکرو اینفلوئنسرها معمولاً با طرفداران خود روابط بهتری دارند زیرا دید مردم از اینفلوئنسرهایی که فالوورهای زیادی دارند معمولا این است که آنها راستگو نیستند.

با بهره مندی از اعتماد بالای فالوورها و مردم، اینفلوئنسرهای کوچک( میکرو اینفلوئنسر) می توانند با هزینه ی کمی تعامل کاربران و فالوورها با برند شما را افزایش دهند که این باعث افزایش نرخ تبدیل شما خواهد شد.

این نوع بازاریابی باعث ایجاد احساسات مثبت کاربران نسبت به برند شما می شود و باعث می شود مردم درمورد برند شما صحبت کنند و همچنین به شما اطلاعاتی درمورد خریدهای مشتریان و مواردی که از آنها ناراضی هستند، به شما می دهد.

2- از رسانه های اجتماعی دیگری استفاده کنید

غول هایی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام مدتی است که سردمدار دنیای رسانه هستند و بخش بزرگی از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص می دهند.

 فیس بوک، توییتر و اینستاگرام به طور کلی سیستم عامل اصلی مورد استفاده ی برندهایی هستند که فروششان مستقیما به مشتریان است و نه شرکت ها و برندهای دیگر. اما کاربران دیگر از این پلتفرم ها خسته شده اند. در عین حال برندها تلاش می کنند تا به سطح بالاتری از مخاطبان دسترسی داشته باشند و می خواهند کاربران با برند آنها تعامل داشته باشند.

پلفرم های جدیدی مانند TikTok و Pinterest، کاربرانی را که از رسانه های اجتماعی قدیمی خسته شده اند را جذب می کنند. میزان تاثیرگذاری این پلتفرم ها نسبت به منابعی که برای تبلیغ خرج می کنند بالا است.

ولی Pinterest تنها درمورد به اشتراک گذاشتن محتوا نیست بلکه درمورد کشف چیزهای جدید است که این بر چگونگی تعامل کاربران با این سایت تاثیر می گذارد.

ترند های رسانه ی اجتماعی سال 2020 که صاحبان کسب و کارهای کوچک باید بدانند

در واقع، برخلاف دیگر پلتفرم ها، احتمال اینکه کاربران بگویند که وقتشان در این پلتفرم به خوبی سپری شده است، دوبرابر است(%84). بعلاوه، 55% کاربران می گویند که از این پلتفرم برای خرید استفاده می کنند که این نرخ بیشتر از دیگر پلتفرم ها است.

استفاده از این پلتفرم های جایگزین به شما این امکان را می دهد که با مخاطبانی که ممکن است در اینستاگرام، فیس بوک یا توییتر نباشند تعامل داشته باشید و همچنین روش های مختلفی را برای به اشتراک گذاشتن مطالبتان در اختیار شما قرار می دهند. این می تواند به شما کمک کند تا نتایج بهتری کسب کنید و استراتژی بازاریابی در رسانه های اجتماعی خود را شکل دهید.

3- از برندتان در مقابل ترند سم زدایی دیجیتالی محافظت کنید

کاربران رسانه ی اجتماعی در جهان به 3.484 میلیارد نفر رسیده است که 45% جمعیت کل جهان محسوب می شود.

با تعداد زیادی از افراد که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، برندها قادر هستند تا به مخاطبان زیادی دسترسی داشته باشند. اما این فرصت توسط  ترند جدیدی به نام “سم زدایی دیجیتالی” در حال از دست رفتن است که در آن مردم تصمیم دارند برنامه ها و پروفایل ها را حذف کنند تا یک استراحت – چه موقتی چه دائمی – از همه رسانه های اجتماعی داشته باشند.

به نمودار پایین نگاه کنید تا بدانید چرا کاربران تصمیم می گیرند رسانه های اجتماعی را ترک کنند:

ترند های رسانه ی اجتماعی سال 2020 که صاحبان کسب و کارهای کوچک باید بدانند

ترند سم زدایی می تواند بر شناخته شدن برند و کمپین های جذب مشتری که در پلتفرم های رسانه های اجتماعی  اجرا می شوند تاثیر بگذارد. این به این معنا است برای احتیاط باید بودجه ی مناسب برای بازاریابی در موتورهای جستجوی اینترنت و ایمیل نگه داشته شود.

هرگونه حضور کسب و کارهای کوچک در رسانه های اجتماعی باید حدالامکان معنادار باشد. به کلامی دیگر، محتوایی که آنها به اشتراک می گذارند باید تاثیر حائز اهمیتی بر مخاطبان هدف بگذارد و تا جایی که ممکن است ارزشمند باشد.

به پیامی که در رسانه ی اجتماعی خود منتشر می کنید به عنوان یک سخنرانی برای گروه بزرگی از مردم نگاه کنید و به این جمله ی Seth Godin فکر کنید:

“سخنرانی که تغییری ایجاد نکند برابر با هدر دادن وقت و انرژی است.”

شما چگونه می توانید زندگی اعضای مخاطبانتان را آسانتر کنید؟

چگونه می توانید به آنها کمک کنید که آنها پیشرفت کنند، و کاری را بهتر و موثرتر از گذشته انجام دهند؟

اگر بهترین ایده هایتان را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید، آنها عضو رسانه ی اجتماعی شما خواهند شد تا محتوای ارزشمند شما را از دست ندهند.

4- یک انجمن درست کنید

به گفته ی Smart Insights، بخش بزرگی از تجربه های معنادار و ارزشمند در رسانه های اجتماعی، مربوط به نحوه ی مشغول بودن برندها با کاربران است.

داشتن تعداد زیاد فالوور در رسانه ی اجتماعی که در آن کاربران با محتوای شما تعامل نداشته باشند هیچ فایده ای برای برندتان ندارد.

برای مثال خرید فالوورهای رسانه های اجتماعی  که امروزه هم بسیار مرسوم است را در نظر بگیرید: در حالی که شما می توانید تعداد 1000 فالوور را با 10$ بخرید، اما این فالوورها با محتوای شما تعاملی نخواهند داشت و تنها از لحاظ ظاهری نشان دهنده ی معروفیت شما خواهند بود.

“اگر شما با فالوورهایتان در رسانه ی اجتماعی تعامل داشته باشید همه  می دانند که آنها واقعا برند شما را دوست دارند و فالوور های واقعی هستند که برند شما را تضمین می کنند.” — Scrunch

بنابراین برندها باید محتوای خود را با مشارکت مخاطبان خود ایجاد کنند. محتوا باید قابل اشتراک باشد. برندها باید مردم را به گفتگو بکشانند، با انها مکالمه داشته باشند و حسی را بوجود بیاورند که رسانه ی اجتماعی و فالوورهای آنها مانند جامعه برای برندها است.

این همان چیزی است که باعث می شود افراد با برند  شما تعامل داشته باشند و در عین حال منجر به جذب مشتریان جدید می شود.

5- خدماتی که به مشتری ارائه می دهید را افزایش دهید

طبق گفته  RevLocal، یک نظرسنجی 1000 نفری که توسط Sprout Social انجام شده است نشان می دهد که 90% از کاربران فیسبوک، توییتر و اینستاگرام از این پلتفرم ها برای ارتباط مستقیم با برندها استفاده کرده اند.

در حقیقت، رسانه های اجتماعی از هر شکل دیگری از ارتباطات(از جمله تلفن و ایمیل) پیشی گرفته اند چرا که اولین جایی هستند که کاربران در صورت داشتن هر نوع مشکلی به آنها رجوع خواهند کرد.

%71 از کسانی که در رسانه های اجتماعی تجربه مثبت و خوبی با یک برند داشته اند، ادعا می کنند که احتمال اینکه آنها آن برند را به دیگران پیشنهاد کنند بالا است. زمانی که این موضوع را در نظر بگیرید به این نتیجه می رسید که فراهم کردن خدمات با کیفیت برای مشتریان مهم است.

رسانه های اجتماعی به عنوان شکلی از ارائه ی خدمات به مشتری، ترند بزرگی برای سال 2020 خواهد بود زیرا کاربران نه تنها استفاده از آن را آسان می دانند، بلکه این یک راه خوب برای آنها برای دریافت خدمات 24 ساعته است.

ترند های رسانه ی اجتماعی سال 2020 که صاحبان کسب و کارهای کوچک باید بدانند

اگر ارائه ی خدمات به مشتری جزئی از استراتژی رسانه های اجتماعی شما نیست، وقت آن است که دوباره در این موارد تجدید نظر کنید.

“توجه به کاربران در رسانه های اجتماعی نه تنها شما را ترغیب می کند تا با مخاطبان خود تعامل داشته باشید، بلکه می تواند در افزایش نظرهای مثبت درمورد  برندتان، افزایش فروش و افزایش مشتریان وفادار، به برند شما کمک کند.”

حرف آخر

“رسانه اجتماعی اکنون با بازاریابی دیجیتالی هم معنی شده است و با بیشتر کمپین های دیجیتال مرتبط است. گفتنی است که رسانه های اجتماعی اصلا بدون تغییر و ثابت نیستند و استراتژی هایی که چند ماه قبل برای شما نتیجه های خوبی داشتند لزوما نمی توانند نتیجه ی مطلوب شما را ارائه کنند.”

Smart Insights

امروز، یافتن راههای مؤثرتر درگیر کردن طرفداران خود با برند و محتوایتان بسیار مهم است. بنابراین با توجه با ترند های بالا، برند خود را از تهدید ترند سم زدایی دیجیتال محافظت کنید و از انجمن خود برای ارتباط بهتر با مخاطبان خود استفاده کنید.

استفاده از میکرو اینفلوئنسرها و پلتفرم های رسانه های اجتماعی جایگزین و ارتقای خدماتی که به مشتریان ارائه می شود، باعث ارتقای کیفی استراتژی های بازاریابی شما می شود تا سال موفقی را داشته باشید.

منبع: blog.wishpond.com

دیدگاه تان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *